Facebook Like: το επόμενο world wide (social) web;

Πέμπτη, 22 Απριλίου 2010

Facebook

Εδώ και λίγες μέρες το Facebook έχει προσθέσει το κουμπί Like για τα pages ενώ θέλει να δημιουργήσει ένα Like button για ολόκληρο το web.

Στο Facebook η επιλογή Like υπάρχει για όλο το περιεχόμενο (posts, φωτογραφίες, videos, κτλ) ενώ με την δημιουργία ενός Like button το οποίο θα εμφανίζεται σε άλλα sites θα προσπαθήσει να δημιουργήσει ένα global social network.

Στην θεωρία το όλο concept ακούγεται εντυπωσιακό αλλά:

Το Like button θα πάρει θέση δίπλα σε άλλα buttons όπως το retweet, το digg και άλλα πολλά. Παρατηρώ αρκετά posts σε διάφορα sites / blogs τα οποία έχουν το retweet button να δείχνει για παράδειγμα ότι 20 άτομα το έκαναν share αλλά την ίδια στιγμή το post να είναι μέτριο η να μην υπάρχουν σχόλια.

Προσωπικά θα προτιμούσα να γράψω ένα σχόλιο σε ένα άρθρο που μου αρέσει παρά να πατήσω ένα κουμπάκι. Πιστεύω ότι και οι περισσότεροι που γράφουν άρθρα θα προτιμούσαν να δούνε για παράδειγμα ότι 5 χρήστες σχολίασαν το άρθρο παρά να βλέπουν ένα button να γράφει "5 people like this".

Κάπου εκεί βρίσκεται το πρόβλημα με τα social media και ο τρόπος που κάνουν sharing οι χρήστες. Υπάρχει μια τάση από ένα πολύ μεγάλο ποσοστό χρηστών να κάνουν share οτιδήποτε βρούνε στο internet χωρίς να μπούνε στον κόπο να αξιολογήσουν την πληροφορία.

Υπάρχουν για παράδειγμα πάρα πολλά ανούσια Facebook Pages όπου αρκετές φορές δεν έχουν καν περιεχόμενο αλλά το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι έχουν fans. Ο Λούης Χατζής είχε κάνει ένα πείραμα πριν καιρό και κατάφερε να φέρει fans σε μια σελίδα χωρίς περιεχόμενο:

Recently, I created a page on Facebook with no content, not even a description. I proceeded to invite my friends, and within a few days 10% became fans. Amazing!

Φυσικά όλοι αυτοί οι χρήστες που είναι fans η σύντομα θα κάνουν Like το περιεχόμενο του web είναι ότι καλύτερο για το Facebook και τις διαφημιστικές εταιρείες.

Το όλο σκηνικό μου θυμίζει τα προβλήματα που είχε το Digg παλιότερα, όπου υπήρχαν κλίκες που κάναν digg το δικό τους περιεχόμενο και bury τους υπόλοιπους. Επίσης υπήρχε η τάση αρκετοί να κάνουν digg όσο περισσότερα stories μπορούσαν για να κερδίσουν πόντους η social status προσπαθώντας να δείξουν ότι είναι active χρήστες.

Το Facebook προσπαθεί να κάνει το ίδιο πράγμα και να εκμεταλλευτεί τις μη σκεπτόμενες μάζες του internet οι οποίες προσπαθούν να είναι "social" κάνοντας Like οτιδήποτε βρουν μπροστά τους.

Σχόλια


Το σχόλιο σας

Όνομα:
email:
website:
Σχόλια:

πληκτρολογήστε τις λέξεις που βλέπετε στο πλαίσιο (βάλτε κενό μεταξύ των δύο λέξεων). Εάν δεν μπορείτε να διακρίνετε τις λέξεις κάντε click εδώ για να εμφανιστούν 2 καινούργιες.


Ειδοποίηση με e-mail για νέα σχόλια



Darth Vader στο twitter

Ο Darth, ο Jesus και ο Chuck στο Twitter

Τα brands προσπαθούν να κάνουν ισχυρή την παρουσία τους στα social media αλλά την ίδια στιγμή funny accounts γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία στο twitter.

Like button and comments

Το Like button και η επίδραση στα comments

Αρκετά sites έχουν προσθέσει το Like button στα posts τους αλλά σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει μια δυσαναλογία με τον αριθμό των comments.

YouTube

Οι αλλαγές στο CSS του YouTube και οι διαφορές στους browsers

Το YouTube άλλαξε πρόσφατα το design του αλλά το καινούργιο CSS είναι πιο φιλικό για browsers σαν τον Firefox παρά για τον Internet Explorer.

in.gr

in.gr - σταθερό design από τα τέλη της δεκαετίας του 90

Το in.gr δημιουργήθηκε το 1999 και από τότε μέχρι και σήμερα το design του έχει παραμείνει αναλλοίωτο.

Google buzz

Google Buzz: τελείωσε το buzz;

Το Google Buzz προσπάθησε να κάνει μια δυναμική είσοδο στον χώρο των Social Media αλλά τον τελευταίο καιρό δεν ακούμε και πολλά για αυτό.

Τι είναι το technotes.gr;

Το technotes.gr ασχολείται με ειδήσεις internet, άρθρα για την τεχνολογία, web 2.0 και αξιολόγηση ιστοσελίδων.

Το περιεχόμενο του site μπορεί να χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0

» Περισσότερα

Latest tweets