Startups, Venture Capital funds και εξαγορές

Σάββατο, 20 Φεβρουαρίου 2010

Startups and VC

Το YouTube, το Flickr και άλλα γνωστά sites ξεκίνησαν σαν startups με funding από Venture Capital funds (VC) και στην πορεία εξαγοράστηκαν από μεγάλες εταιρείες. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τι έγινε στο παρελθόν με το Flickr, το YouTube, το Digg ενώ παράλληλα θα δούμε τι μπορεί να γίνει με το Facebook και το Twitter.

Το Flickr ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2004 και είναι ένα site όπου επιτρέπει στους χρήστες να μοιραστούν φωτογραφίες online και να έχουν interaction με άλλους χρήστες. Στην αρχή η ομάδα του Flickr ήθελε να φτιάξει ένα παιχνίδι αλλά αργότερα έπεσε στο τραπέζι η ιδέα της δημιουργίας ενός site για photo sharing. Κατάφεραν να πάρουν δάνειο 450,000 δολαρίων από μια τράπεζα και ξεκίνησαν την ιδέα τους.

Μέσα σε ένα χρόνο το Flickr κατάφερε να συγκεντρώσει 245,000 χρήστες και να γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή sites εκείνη την εποχή. Η Yahoo ενδιαφέρθηκε και αγόρασε το Flickr τον Μάρτιο του 2005 για 35 εκατομμύρια δολάρια. Οι ιδρυτές του Flickr αλλά και οι επενδυτές τους κέρδισαν πολλά χρήματα ενώ η Yahoo πρόσθεσε στο "οπλοστάσιο" της ένα πολύ καλό site.

Το YouTube ξεκίνησε το 2005 από 3 πρώην υπαλλήλους του PayPal με σκοπό να προσφέρουν στους χρήστες την δυνατότητα να ανεβάζουν και να μοιράζονται videos online. Πήρε funding 11.5 εκατομμυρίων δολαρίων και αναπτύχθηκε πολύ γρήγορα καταφέρνοντας να γίνει το #1 site για online video sharing. Τον Νοέμβριο του 2006 αγοράστηκε από την Google για 1.6 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα deal που απέφερε τρομερά κέρδη για τους ιδρυτές του YouTube αλλά και την Sequoia Capital (την επενδυτική εταιρεία που τους στήριξε).

Επίσης το 2004 δημιουργήθηκε το Digg όπου επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν post περιεχόμενο και να ψηφίζουν τις καλύτερες ιστορίες. Το Digg μέχρι τώρα έχει πάρει συνολικό funding 40 εκατομμυρίων δολαρίων αλλά δεν έχει βρεθεί αγοραστής. Υπήρχαν κάποιες ενδείξεις ότι η Google θα αγόραζε το Digg αλλά τελικά δεν έγινε τίποτα.

Βλέπουμε λοιπόν πως 2 sites σαν το Flickr και το YouTube αγοράστηκαν σχετικά γρήγορα με κερδισμένους της υπόθεσης τους επενδυτές αλλά και τους ιδρυτές. Η Google και η Yahoo δεν έχουν καταφέρει να αποσβέσουν τις αγορές τους ακόμα ενώ φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί ένα πολύ κερδοφόρο business model και για τα 2 sites.

Αυτήν την στιγμή τα 2 sites που μονοπωλούν το ενδιαφέρουν του κόσμου είναι το Facebook και το Twitter. Το Facebook είναι το μεγαλύτερο Social networking site στο Internet αυτήν την στιγμή με funding από επενδυτές που ανέρχεται στα 716 εκατομμύρια δολάρια. Το Twitter είναι ένα Social networking site για micro-blogging και έχει συγκεντρώσει funding 160 εκατομμυρίων δολαρίων.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι ενώ το Flickr και το YouTube είχαν πολύ μικρότερο funding εξαγοράστηκαν σχετικά γρήγορα από μεγάλες εταιρείες. Το Digg, το Facebook και το Twitter έχουν πολύ μεγαλύτερα νούμερα funding αλλά δεν έχουν εξαγοραστεί ακόμα από κάποιον. To Facebook βέβαια έχει πουλήσει ένα μικρό ποσοστό του στην Microsoft αλλά και στην Digital Sky Technologies.

Σύγκριση των 5 sites:

startup stats

Το Facebook και το Twitter είναι πολύ δύσκολο να πουληθούν αυτή την στιγμή γιατί έχουν πολύ υψηλό valuation και δεν υπάρχει εταιρεία να τα αγοράσει. Επίσης ο συναγωνισμός στο Internet είναι πολύ μεγάλος και σίγουρα κάποια στιγμή θα ξεπεραστούν. Το twitter ιδίως έχει πρόβλημα αφού έχει να συναγωνιστεί το Google Buzz πλέον και άλλα startups που έχουν παρόμοια λειτουργικότητα. Το Facebook είναι σε καλύτερη μοίρα αφού είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στα Social Media και δεν υπάρχει κάποιος άξιος ανταγωνιστής.

Στην Ελλάδα αυτήν την στιγμή το μόνο site που έχει συγκεντρώσει σημαντική επένδυση είναι ο Spitogatos.gr που κατάφερε να πάρει 750,000 ευρώ από την Oxygen Capital. Σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση αρκετοί επενδυτές πλέον είναι αρκετά προσεχτικοί με funding σε web 2.0 startups. Το πρόβλημα είναι ότι δύσκολα θα βρεθεί ένα κερδοφόρο business plan αφού οι διαφημίσεις από μόνες τους δεν μπορούν να κάνουν cash flow positive ένα startup.

Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν οι ακόλουθες πηγές:

  1. inc.com
  2. O'Reilly Network
  3. USA Today
  4. Simply Zesty
  5. TechCrunch
  6. CrunchBase
  7. Wikipedia

Σχόλια


Το σχόλιο σας

Όνομα:
email:
website:
Σχόλια:

πληκτρολογήστε τις λέξεις που βλέπετε στο πλαίσιο (βάλτε κενό μεταξύ των δύο λέξεων). Εάν δεν μπορείτε να διακρίνετε τις λέξεις κάντε click εδώ για να εμφανιστούν 2 καινούργιες.


Ειδοποίηση με e-mail για νέα σχόλια



Darth Vader στο twitter

Ο Darth, ο Jesus και ο Chuck στο Twitter

Τα brands προσπαθούν να κάνουν ισχυρή την παρουσία τους στα social media αλλά την ίδια στιγμή funny accounts γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία στο twitter.

Like button and comments

Το Like button και η επίδραση στα comments

Αρκετά sites έχουν προσθέσει το Like button στα posts τους αλλά σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει μια δυσαναλογία με τον αριθμό των comments.

Facebook Like

Facebook Like: το επόμενο world wide (social) web;

Εδώ και λίγες μέρες το Facebook έχει προσθέσει το κουμπί Like για τα pages ενώ θέλει να δημιουργήσει ένα Like button για ολόκληρο το web.

YouTube

Οι αλλαγές στο CSS του YouTube και οι διαφορές στους browsers

Το YouTube άλλαξε πρόσφατα το design του αλλά το καινούργιο CSS είναι πιο φιλικό για browsers σαν τον Firefox παρά για τον Internet Explorer.

in.gr

in.gr - σταθερό design από τα τέλη της δεκαετίας του 90

Το in.gr δημιουργήθηκε το 1999 και από τότε μέχρι και σήμερα το design του έχει παραμείνει αναλλοίωτο.

Τι είναι το technotes.gr;

Το technotes.gr ασχολείται με ειδήσεις internet, άρθρα για την τεχνολογία, web 2.0 και αξιολόγηση ιστοσελίδων.

Το περιεχόμενο του site μπορεί να χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0

» Περισσότερα

Latest tweets